out of the comfort zone - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Donja Schijvens - WaarBenJij.nu out of the comfort zone - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Donja Schijvens - WaarBenJij.nu

out of the comfort zone

Blijf op de hoogte en volg Donja

17 November 2015 | Australië, Wollongong

Weer een week vol met nieuwe indrukken verder.
Vanuit de blue mountains zouden we richting het zuiden/melbourne gaan reizen. Het idee van een eigen auto kopen had ik eigenlijk in Nederland al los gelaten omdat laure en ik beide geen verstand van auto's hebben. Maar toen we in de blue mountains zaten en alle opties bekeken leek een eigen auto ons toch wel super tof. Daarom konden we beter terug gaan richting sydney om daar op zoek te gaan naar een auto. Eerst zijn we naar een glebe point yha hostel in sydney gegaan. Zeker weten niet een hostel wat ik anderen aan zou raden. Een donker hol met alleen maar zwarte en donker paarse muren. We zaten ook nog met het probleem dat voor de dag erna en het weekend alle hostels in sydney al volgeboekt waren. Het zal ons waarschijnlijk nog vaker gaan gebeuren,  maar weten dat je de volgende ochtend uit moet checken en geen slaapplaats hebben is niet echt een fijn gevoel.
We stonden vroeg op, zodat we de hele dag de tijd zouden hebben om een hostel te vinden. Bij het uitchecken vroegen we of er heel toevallig misschien iets geannuleerd was in andere yha hostels. We hadden geluk. In collaroy was een kamer vrij, en zo waren we een paar uur later weer terug in ons oude vertrouwde beachouse in collaroy.
Nu kon de zoektocht naar een auto beginnen. Samen met Thijs(een jongen waar we al langer mee optrokken) en een jongen die we die dag ontmoetten in het hostel zijn we naar Sydney gegaan. De jongen die we die dag ontmoet hadden wist een adresje in kingscross. Ergens onderin een parkeergarage zat een soort kantoortje die helpt mensen een auto te kopen en verkopen.
En daar stond ie dan!
Niet de liefde van m'n leven, maar wel de eerste auto die laure en ik gingen kopen. Het is niet alleen aan de andere kant van de wereld, maar je rijdt ook aan de andere kant van de weg, en het stuur zit aan de andere kant van de auto.
Omdat het weekend was kon alles nog niet geregeld worden. Ook wisten lau en ik natuurlijk niet of het een goede auto was. De eigenaar van de auto zou nog langskomen in collaroy zodat we de auto nog beter konden bekijken. Maar waar moet je dan in hemelsnaam naar kijken behalve of er geen deuken inzitten?! Een half uur voordat de eigenaar in collaroy aankwam hoorden we dat er een nederlandse jongen in het hostel gearriveerd was die automonteur was. Het enige wat we van hem wisten was dat ie Jeroen heette en dat ie donker haar had. We hebben aan meerdere mensen gevraagd of ze Jeroen waren. Toen we op een gegeven moment een jongen na riepen of Jeroen z'n naam was hadden we beet. Jeroen was gevonden, en zoals heel veel backpackers was ook hij erg behulpzaam. Hij heeft de auto bekeken en is meegeweest op proefrit. Volgens hem was het een super koop als we de auto zouden kopen. En dus besloten we om het te doen. Maandag zijn we naar de rta geweest om de auto over te laten schrijven, daarna hebben we de auto opgehaald.
De man van wie we de auto kochten was een echte Australiër, behulpzaam en met grote verhalen.
Het leek me in eerste instantie dat ik, alleen al door op reis te gaan, genoeg uit m'n comfort zone zou gaan. Maar door het kopen van je eerste eigen auto ga je nog zo veel verder uit die comfort zone.
We zijn vandaag om sydney heen gereden en zitten nu in een hostel in Wollongong, een plaatsje aan zee. Morgen rijden we weer een stukje verder, maar niet te ver  want het wordt mooi weer de komende dagen. Misschien slapen we morgen niet weer in een hostel maar dit keer op een camping in onze eigen auto.